اجرای طرح معرفی چهره‌های تأثیرگذار قرآنی در خراسان‌رضوی 
کد خبر: 4140534
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

اجرای طرح معرفی چهره‌های تأثیرگذار قرآنی در خراسان‌رضوی 

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی از اجرای طرح الگوسازی چهره‌های قرآنی با شاخص‌های اسلامی و معرفی این افراد تأثیرگذار به جامعه در سال جاری خبر داد.

حمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویحمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: طی برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران مؤسسات قرآنی فعال از جمله مؤسسه «حدیث نور»، «جامعه قاریان»، مؤسسه «آیات»، «سراج منیر»، «حنیف»، «دارالتحفیظ» و ... اقداماتی در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که با این هدف تدوین شد طرح الگوسازی چهره‌های قرآنی با شاخص‌های اسلامی و معرفی این افراد تأثیرگذار به جامعه است که قصد داریم در سال جاری این طرح را عملیاتی کنیم.

صمدی ادامه داد: در این خصوص افراد از گروه‌های پیشکسوت قرآنی، نوجوانان و جوانان قرآنی، مدیران فعال جلسات قرآنی و افراد تأثیرگذار در حوزه قرآن در دو بخش بانوان و آقایان انتخاب می‌شوند که برای اولین‌دوره این طرح پنج چهره تأثیرگذار قرآنی شناسایی و به جامعه معرفی خواهند شد.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تداوم اجرای طرح الگوسازی چهره‌های قرآنی در راستای معرفی آنان به آحاد جامعه در دستور کار قرار دارد و این یک طرح چند جانبه است که با توجه به تشکیل کمیته علمی و مشورتی، انتخاب افراد براساس شاخص‌هایی از جمله فرد تأثیرگذار در جامعه قرآنی و خانواده قرآنی با توجه به اینکه مبحث خانواده‌محوری هم در آن دیده شده است بررسی و عملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص معرفی چهره‌های قرآنی اظهار کرد: برای معرفی این چهره‌ها مستندسازی از زندگی آنها در دستور کار است که تلاش داریم این کار را عملیاتی کنیم، ضمن اینکه برگزاری همایش تکریم و تجلیل از چهره‌های قرآنی پیش‌بینی شده است.

صمدی بیان کرد: از دیگر اقدامات در راستای ترویج و تقویت فعالیت‌های قرآنی تهیه بانک اطلاعات مربوط به جلسات قرآن محلی و مسجدمحور و تهیه لیستی از جلسات معتبر و شاخص به‌ویژه آن دسته از جلسات قرآنی فعال در حاشیه شهر است که پیگیری خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: نظارت بر جلسات قرآن حاشیه شهر و تهیه ملزومات جلسه از جمله رحل، جوایز و ... برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه اساتید و مدیران جلسات قرآن محلی نیز از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه است.

صمدی برگزاری کارگاه‌های آموزش قرآن‌محور ویژه بانوان را از دیگر برنامه‌های در راستای تقویت فعالیت‌های قرآنی برشمرد و گفت: این اقدام در راستای برگزاری همایش بانوان فعال قرآنی که با حضور مدیران جلسات قرآن محلی در دهه امامت و ولایت برگزار خواهد شد در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha